Auteur Topic: Wat moest jij doorstaan om je diploma te halen?  (gelezen 4025 keer)

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat moest jij doorstaan om je diploma te halen?
« Reactie #20 Gepost op: juli 13, 2015, 15:49:58 »
In mn masterjaar hoefde ik bizar weinig te doen. Ik werkte zo'n 30 uur per week, volgde wat college's (al waren dat er erg weinig) en schreef daarnaast een hoop verslagen. Had geen tentamens het afgelopen jaar. Scriptie was natuurlijk wel wat werk, maar eigenlijk heb ik mn masterdiploma op mn sloffen gehaald. Dus nu heb ik een titel en werk ik met plezier in een supermarkt. En daar blijf ik lekker een tijdje hangen. Ik wil geen serieuze baan.

Offline Willes

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #21 Gepost op: juli 13, 2015, 16:38:18 »
Weet je, Athena, dat moment lijkt me zo eng. Dat je je masterdiploma binnen hebt, helemaal klaar bent met studeren en dan een soort van moet gaan participeren in de maatschappij (als in, een serieuze baan). Yay voor vier jaar doen over mijn bachelor!

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #22 Gepost op: juli 13, 2015, 17:19:52 »
Weet je, Athena, dat moment lijkt me zo eng. Dat je je masterdiploma binnen hebt, helemaal klaar bent met studeren en dan een soort van moet gaan participeren in de maatschappij (als in, een serieuze baan). Yay voor vier jaar doen over mijn bachelor!

Ja, een beetje wel en daar heb ik nog helemaal geen zin in. Ik heb nu een baan voor 40 uur per week waarbij ik het onwijs naar mijn zin heb. Daar heb ik veel commentaar op gekregen hoor. Het is natuurlijk niet de bedoeling om met een masterdiploma een baan te hebben waarbij je eigenlijk niet eens een diploma nodig hebt (zeggen ze). Veel mensen vragen ook waarom ik niet iets anders ga zoeken. Ten eerste probeer maar eens een leuke fulltime baan op niveau te vinden en ten tweede waarom zou ik? Ik heb me nooit echt thuis gevoeld in dat academische wereldje. Ik wil een baan waarbij ik lekker druk bezig ben. En pff ik ben pas 22 dus nog genoeg tijd om een baan te zoeken die aansluit bij mn opleiding. De enige die er kritiek op mogen hebben zijn mijn ouders want zij hebben mijn studie betaald en weetje, zij staan er voor 100% achter. Maar toch zijn die reacties soms wel vermoeiend hoor. Doe het inderdaad lekker rustig aan Willes en als je eenmaal klaar bent doe dan waar je zelf achter staat. Ik zit echt onwijs goed in mijn vel nu, en dat zou echt niet het geval zijn geweest wanneer ik tegen mijn zin in een topbaan had aangenomen met een mieters salaris.

Offline Chimaera.

• VIP
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • **
« Reactie #23 Gepost op: juli 14, 2015, 08:50:14 »
Dat heb ik ook hoor! En dan heb ik nog wel vier jaar over m'n bachelor en twee jaar over m'n master gedaan. Nu werk ik nog steeds in een lunchroom en ben ik op zoek naar een grotemensenbaan. Ik vind het heel eng, maar aan de andere kant wil ik echt weg bij m'n huidige werk.

Offline Victoria

• Magische Forummer
« Reactie #24 Gepost op: juli 14, 2015, 23:41:45 »
Ik heb 5 jaar een grote mensen baan gehad. Nu 1 jaar werkeloos. Ik vind er helemaal geen k#t aan dat volwassen zijn.
The bad stuff is always easier to believe.

Meidenhoekje.nl

« Reactie #24 Gepost op: juli 14, 2015, 23:41:45 »

Offline Cyanide

• Meest gewaardeerde Forummer
« Reactie #25 Gepost op: juli 15, 2015, 22:38:03 »
Jeetje. Blij te lezen dat ik niet de enige ben die dat allemaal zwaar naar vind :'). Dat serieuze volwassenbaan ding.

Offline Lissa

• VIP
  • Ziekelijk verslaafd
  • **
    • Desalniettemin
« Reactie #26 Gepost op: juli 19, 2015, 13:21:57 »
Ik heb nu een serieuze volwassen baan en vind het juist super leuk! Kan doen waar ik voor geleerd heb en waar mijn passie ligt. Iedere dag leer ik nog dingen bij en ik word handiger in mijn taken. Ook van het begeleiden van stagiaires kan ik genieten, leuk om andere mensen dingen aan te leren en uitleg te geven. Een volwassen baan hoeft dus niet heel erg negatief en eng te zijn.

Wel vond ik mijn bijbaan bij de Albert Heijn ook altijd heel leuk en had ik het niet erg gevonden als ik dat nog steeds had moeten doen. Of misschien wel, maar dat is meer omdat ik nu weet wat ik mis dan. Heb wel heel veel goede herinneringen aan die tijd!

Offline Jenny.

• verdwaalde forummer
  • Spammende Forummer
  • Trotse Mama!
« Reactie #27 Gepost op: maart 20, 2016, 16:11:13 »
Ik was al blij met een fastfood opleiding,  SVO.
Maarrrr het bevalt me anderzijds wel in de horeca en de fastfood.

Misschien niet een droombaan, maar wel met vollop doorgroei mogelijkheden.
Dus ben nog niet klaar, wil dan wel graag het goed doen in deze branche :)
Trotse Mama Van Jayden.  16-11-2010 (L)

Caught in a feeling
All on our own
Needing no reason now
Cause we know we are
We know we are not alone