Auteur Topic: Gaan jullie veranderen van zorgverzekeraar in 2015?  (gelezen 2131 keer)

Offline Chocolade-taartje

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Geslacht: Vrouw
  • Mama van Louise <3
Gaan jullie veranderen van zorgverzekeraar in 2015?
« Gepost op: november 26, 2014, 17:21:11 »
Wie van jullie wil veranderen van zorgverzekeraar?

Ikzelf heb al de zorgvergelijker gebruikt, en daar komen veel goedkopere premies uit dan die wat ik nu heb. Ik heb nu CZ, en die heb ik sinds ik 18 ben, geregeld door mijn toenmalige begeleidster van kamertraining. Dus zelf heb ik mijn zorg niet echt uitgezocht, en nu wil ik me daar eens in verdiepen.

Wat ik interessant vind is die van Univé. Ik wil graag overstappen, maar voel me wel onzeker. Ik wil bijvoorbeeld mijn eigen risico omhoog zetten naar €875 ipv €375, dan krijg ik dus korting op mijn premie, namelijk €17.50. Dus ik zou dan een premie hebben van €67.50, maar dan heb ik alleen de basisdekking, en daar krijg je weinig van vergoed. Tandarts wil ik eigenlijk niet bijverzekeren omdat ik weinig kosten aan de tandarts heb en ze nu eigenlijk ook wel zelf betaal.
Wat ik op dit moment wel belangrijk vind is bijvoorbeeld als ik zwanger zou worden. dat staat niet in de planning, maar mocht het per ongeluk gebeuren, ben ik momenteel wel in staat om het kind te houden. Wel vraag ik me dan af of ik bepaalde dingen  moet bijverzekeren. Dus ik kan een pakket erbij doen waarbij ik me beter ingedekt voel. 80% van de kosten die niet contractieel verzekerd zijn wordt toch vergoed.

Uiteindelijk denk ik dat ik wel overstap, maar ik vind dit wel eng. op de een of andere manier.
Hoe denken jullie erover?
Those who are heartless, once cared too much.

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Mama van Louise <3
Re: Gaan jullie veranderen van zorgverzekeraar in 2015?
« Reactie #1 Gepost op: november 26, 2014, 17:22:30 »
Trouwens de verzekering van HEMA trekt mij ook heel erg.
Ik zou daar ook mijn brommer kunnen verzekeren en dan heb ik die verzekeringen van dezelfde aanbieder, dat lijkt me wel prettig ook. En die 10% korting op alles lijkt me ook wel leuk. Ookal koop ik nauwelijks dingen daar, haha. Goed reclamespotje dus van ze

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
  • Geslacht: Man
    • http://www.meidenhoekje.nl
« Reactie #2 Gepost op: november 26, 2014, 17:25:12 »
ik blijf bij mijn huidige verzerkering, hij word maar 80cent duurder als dat ik dit jaar betaalde.

mijn eigen risico omhoog doen zou erg dom wezen, want binnen 1 maand zit ik al aan mijn eigenrisico maximum.
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

Offline Eelko

• Tech Administrator
  • Administrator
  • MH_Oppergod
  • Geslacht: Man
  • Yikes
    • Meidenhoekje.nl
« Reactie #3 Gepost op: november 26, 2014, 18:20:46 »
Ik zit bij Azivo al sinds mijn geboorte en daar blijf ik bij ook volgend jaar.
Ik betaald volgend jaar 133 euro voor een basis plus aanvullend top verzekering
Ik ben dan wel collectief verzekerd via FNV

Citaat
Degene die iets onderneemt en daarin faalt, is nog altijd beter dan degene die niets onderneemt en daarin slaagt

Offline MerciBeaucoup

• Dangerous Forummer
« Reactie #4 Gepost op: november 26, 2014, 20:23:00 »
Nee ik blijf waar ik ben. Mijn premie gaat om precies te zijn 2 euro per maand omhoog. Om daar nou voor over te stappen vind ik onzin. Ik weet nu wat ik heb en ik vind de service van mijn zorgverzekeraar ook heel goed. Ik ga nu 119 euro betalen per maand voor basis, aanvullend en aanvullend tandarts.

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: november 26, 2014, 20:23:00 »

Offline mariekjens.

• Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
« Reactie #5 Gepost op: november 27, 2014, 22:12:17 »
Ik wil even rond gaan kijken naar andere opties. Ik ga met 10 euro omhoog en dat vind ik best wel veel voor wat ik daadwerkelijk gebruik van mn zorgverzekering. Ik ga praktisch nooit naar de dokter, 2 keer per jaar naar de tandarts, en verder gebruik ik de pil en haal ik 1 keer per 2 jaar een nieuwe bril of nieuwe glazen. Maar als ik niks vind wat me bevalt dan blijf ik maar gewoon bij CZ.

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Mama van Louise <3
« Reactie #6 Gepost op: november 27, 2014, 23:02:49 »
Ik betaal €113.15 aan CZ voor een aanvullende basisverzekering
Ik maak idd ook weinig gebruik van mijn verzekering, ga idd ook maar 2 keer naar de tandarts en die kosten moet ik ook meestal zelf betalen, ik heb geen bril of lenzen en verder gebruik ik ook alleen anticonceptie, die ik zelf moet betalen.

Nu kan ik een verzekering van rond de €80, en dat vind ik een heel stuk goedkoper!!!

Offline unattainable.

• VIP
  • Beruchte forummer
  • **
« Reactie #7 Gepost op: december 01, 2014, 11:25:04 »
^ Totdat je een keer goed ziek wordt en je die 850 euro zelf moet bijlappen. Ik vind het altijd maar riskant, je weet nooit wanneer er iets gebeurt met je lichaam. Ik zat er ook aan te denken om mn eigen risico omhoog te gooien toen ik opeens een ernstige allergische reactie kreeg. Ik moest een allergietest laten doen die volgens mij 300-400 euro was. Verder had ik dat jaar ook nog een paar keer blaasontsteking waar ik medicatie voor nodig had en op zo'n moment ben ik dan wel blij met mn 350 euro eigen risico.

Ik blijf gewoon waar ik zit. Ik zit bij CZ via een collectieve verzekering van mijn vaders werk, het is dus ieeetsjes goedkoper dan een particuliere verzekering maar mijn vader betaalt dus het maakt niet zo heel veel uit. Hij krijgt wel mijn zorgtoeslag.
vouloir c'est pouvoir

Offline iMarr

• Rainbow maker
  • Keep talking shit, make me famous
    • Listography
« Reactie #8 Gepost op: december 01, 2014, 15:18:15 »
Dat fixt mijn daddy allemaal :-I Volgens mij hebben ze nooit veranderd echt? Avero Achmea!

One day when the light is glowing, I'll be in my castle golden
But until the gates are open, I just wanna feel this moment

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Mama van Louise <3
« Reactie #9 Gepost op: januari 04, 2015, 01:00:45 »
Ik ben overgestapt op Anderzorg.

Ben benieuwd