Auteur Topic: Ben ik depressief?  (gelezen 2801 keer)

Offline greenlovedance

• Newbie
Ben ik depressief?
« Gepost op: mei 08, 2015, 23:22:15 »
Hey ik ben nieuw hier dus ik ken jullie niet en jullie kennen mij niet, maar dat is juist fijn. De laatste tijd ben ik vet somber. Elke keer als ik lach besef ik me dat het nep is en het kost me zo veel moeite om naar iedereen te doen alsof alles goed gaat, want dat gaat het niet. Natuurlijk heb ik ook last van de vaak voorkomende symptomen als niet uit je bed kunnen komen, school verwaarlozen, chagrijnig reageren (vooral naar m'n moeder) en ik wil dat het over gaat voor haar! Ik wil niet dat ze weet dat ik me zo voel dus ik blijf vrolijk tegenover der doen maar ik zit wel de hele tijd op m'n kamer en ik weet het gewoon niet meer... Ik wil het sowieso niet aan m'n moeder vertellen, maar wat moet ik dan doen? Ben ik echt depressief? En zo ja, gaat het vanzelf over?

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
  • Geslacht: Man
    • http://www.meidenhoekje.nl
Re: Ben ik depressief?
« Reactie #1 Gepost op: mei 08, 2015, 23:24:35 »
Het kan ook je pubertijd zijn,..
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

Offline Cyanide

• Meest gewaardeerde Forummer
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: mei 09, 2015, 17:34:24 »
Je kan het beste even naar de huisarts gaan of naar een vertrouwenspersoon op school, wij kunnen hier geen diagnose stellen op basis van zo'n kort verhaaltje :)

Of heb het er over met je moeder, waarom wil je het haar niet vertellen?

Offline Chimaera.

• VIP
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • **
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2015, 12:47:03 »
Kan een depressie zijn, kan ook gewoon puberteit zijn. Ik zou naar de huisarts gaan. Tegenwoordig heeft bijna elke huisartsenpraktijk een praktijk ondersteunend psycholoog (POH-GGZ) waarmee je kunt praten. Dat is een laagdrempelige oplossing en wordt vergoed door de verzekering omdat je technisch gezien gewoon bij de huisarts bent. Mocht je ernstigere problematiek blijken te hebben, kan de POH-GGZ je doorsturen.

Ik loop trouwens sinds twee weken ook bij de POH-GGZ van mijn huisarts (met dezelfde klachten als jij) en het bevalt me goed.

Offline ME!

• Blijvertje
« Reactie #4 Gepost op: mei 20, 2015, 17:49:52 »
Heeii!!

Ten eerste: wat superdupernaar!! Ik snap heel goed dat dat echt niet fijn is.
Maar even erbij; precíés wat jij schrijft, herken ik ook in mezelf.
Ik denk dat alle meisjes van onze leeftijd (13/14/15/16) wel zo'n soort periode hebben. Het is gewoon de puberteit.
De oorzaak ervan? Er hoeft niet eens echt een oorzaak voor te zijn. Ineens ís het er gewoon, en het gaat niet meer weg, en je kan er niet veel aan doen.
Sla je er gewoon doorheen, maar vooral niet stoppen met de dingen waar je van houdt, en ook niet met school!

Ik hoop dat je er wat aan hebt... X
just crazy.

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: mei 20, 2015, 17:49:52 »

Offline ME!

• Blijvertje
« Reactie #5 Gepost op: mei 20, 2015, 17:59:07 »
En even nog een aanvulling: heb je een beetje betrouwbare vriendinnen waar je goed mee kunt praten? Want ik denk dat je vriendinnen je ook wel goed kunnen helpen! Die zijn natuurlijk net zo oud als jij, en die zullen dit waarschijnlijk ook wel herkennen.
just crazy.