Auteur Topic: Songfestival.  (gelezen 3129 keer)

Offline Chimaera.

• VIP
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Songfestival.
« Gepost op: mei 20, 2015, 08:02:58 »
Gisteravond was het weer zover! Heb je gekeken? Wie waren je favorieten? Baal je dat Trijntje eruit is?

Mijn favorieten van gisteravond waren België en Estland, ik had wel verwacht dat Trijntje eruit zou gaan. 't Is toch ergens wel jammer, we waren twee jaar zo goed bezig en nu dit. Maar ja! Ik ben benieuwd naar de kwaliteit donderdag want het viel me gisteren tegen. En zaterdag lekker met vrienden de finale kijken!

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
  • Geslacht: Man
    • http://www.meidenhoekje.nl
Re: Songfestival.
« Reactie #1 Gepost op: mei 20, 2015, 17:20:09 »
ik heb het niet echt gevolgt maar dat trijtje er uit is vind ik meer als terecht
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

Offline Becca.

• Global Moderator
  • De oppergod der oppergoden
  • I'm not b-o-s-s-y. I just have better i-d-e-a-s.
« Reactie #2 Gepost op: mei 20, 2015, 18:53:59 »
Ik vond België en Estland ook het leukst! Grappig!

Ik vind het wel echt jammer dat Trijntje eruit is, niet omdat ik verwachtte dat ze zou winnen, maar omdat het toch leuker kijken is als er vanuit je eigen land ook een deelname is. Dat geeft toch een spanning.
Ik vond dat dit jaar wel weinig 'bijzondere' of gekke dingen ingezonden waren. Het ging gewoon met een rustige flow allemaal een beetje langs, voor mijn gevoel. Dat is wel een beetje jammer.
Het laatste wat ik merk
Is een hand over mijn haar
En dan ben je weer weg
Maar al is het donker
En zie ik je niet
Ik weet dat je me in de gaten houdt

Offline Lissa

• VIP
  • Ziekelijk verslaafd
  • **
    • Desalniettemin
« Reactie #3 Gepost op: mei 20, 2015, 19:49:04 »
Het liedje van België hoor ik al weken op de radio, dus die kon ik al mee zingen. Armenië is mijn favoriet, maar dat komt door één van de zangeressen daarbij.

Offline Cyanide

• Meest gewaardeerde Forummer
« Reactie #4 Gepost op: mei 20, 2015, 22:14:04 »
Trijntje had gewoon dat liedje van Abeltje moeten zingen o:)

Kom vlieg met me meeeeeeeeeeee
die is gewoon mooi :)

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: mei 20, 2015, 22:14:04 »

Offline Chimaera.

• VIP
  • **
« Reactie #5 Gepost op: mei 22, 2015, 18:06:38 »
Trijntje had gewoon dat liedje van Abeltje moeten zingen o:)

Kom vlieg met me meeeeeeeeeeee
die is gewoon mooi :)
Jammer dat ze geen bestaande nummers mogen zingen. ;) Maar ik ben het ermee eens dat ze veel beter een ander nummer had kunnen zingen, ze kan heus wel zingen dus daar heeft het niet aan gelegen. Wel aan al het andere...

Gisteren heb ik ook gekeken naar de tweede halve finale, grote favoriet was daarbij toch wel Zweden (van mezelf maar ook in het algemeen hoorde ik al). Montenegro vond ik stiekem heel leuk, van die fijne ouderwetse Balkan pop, zoals het hoort op het songfestival. Lekker fout ook ergens.

En @Becca. ik vind het inderdaad ook jammer dat er niet zo veel geks gebeurd is dit jaar! Allemaal vrij tam en poppy. Alleen de Finnen dan, maar dat was volgens mij ook een beetje voor de sympathy votes die ze niet gekregen hebben. Ik ga morgen wel lekker kijken met een stel vrienden en lekker overal commentaar op geven, dus dat is wel fijn.

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
  • Geslacht: Man
    • http://www.meidenhoekje.nl
« Reactie #6 Gepost op: mei 25, 2015, 19:30:58 »
ik vind het sowieso raar,
dat landen als tunesie en australie mee mogen doen met het EUROsongfestival
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

Offline Chimaera.

• VIP
  • **
« Reactie #7 Gepost op: juni 03, 2015, 09:21:22 »
ik vind het sowieso raar,
dat landen als tunesie en australie mee mogen doen met het EUROsongfestival
Tunesië doet toch niet mee? Kan er iig niets over vinden, wel dat ze het wilden ooit maar nu zeggen dat ze pas een keer mee willen doen als Israël niet meedoet. Nou dat gaat voorlopig niet gebeuren.

Australië deed alleen maar dit jaar mee omdat het Songfestival 60 jaar bestond en Australië altijd trouw meegekeken heeft. Dat vind ik wel grappig. Volgend jaar doen ze ook niet meer mee, en als ze hadden gewonnen zouden we ook niet naar Australië gaan met het Songfestival het volgende jaar.

Offline Chocolade-taartje

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Mama van Louise <3
« Reactie #8 Gepost op: juni 10, 2015, 01:44:59 »
Ik heb het ook gezien, en het vloeide inderdaad allemaal maar een beetje voorbij.. Heel veel waarde heb ik er niet aan gehecht, maar ik wilde graag Trijntje zien, omdat ze zich echt onwijs slecht gekleed heeft. en daar al enige tijd behoorlijke ophef over was. Mijn favoriete liedjes kwamen inderdaad ook uit Estland, en België, maar ook Griekenland vond ik mooi, en Rusland, en die ene die My Everything zong. Mooie liedjes. Als ik echt MOEST kiezen, koos ik voor Estland. Lekker origineel, en echte muziek. Lekker met een gitaartje en zo. Ik zei oook direct nadat het liedje was afgelopen dat ik het heel echt vond uit zien, de act zeg maar. Alsof ze het echt zo hadden meegemaakt. Ook lekker geen poespas, gewoon, lekker gewoon gewoon.

Ik draai het liedje trouwens grijs. Op Deezer heb ik alle liedjes in een afspeellijst. Heerlijk.
Those who are heartless, once cared too much.

Offline ukkie

• VIP
  • Paranoide Forummer
  • **
« Reactie #9 Gepost op: juni 11, 2015, 13:45:47 »
Ik vind het liedje van de winnaar leuk. Ik draai het echt heel vaak. Die animatie die erbij zit is zooo goed (in mijn ogen dan). Dat liedje van Rusland vond ik ook wel goed, maar toen ze bij de puntentelling zo raar ging doen, was ik aan het hopen dat ze niet zou winnen en gelukkig is dat ook niet gebeurd!

Offline Chimaera.

• VIP
  • **
« Reactie #10 Gepost op: juni 11, 2015, 15:20:49 »
Ik vind het liedje van de winnaar leuk. Ik draai het echt heel vaak. Die animatie die erbij zit is zooo goed (in mijn ogen dan). Dat liedje van Rusland vond ik ook wel goed, maar toen ze bij de puntentelling zo raar ging doen, was ik aan het hopen dat ze niet zou winnen en gelukkig is dat ook niet gebeurd!
Volgens mij ging ze raar doen omdat er in de zaal heel veel boe geroepen werd. Dat werd er voor de tv een beetje uitgefilterd maar het was alsnog wel te horen. Wel zielig voor dat meisje, maar alsnog gunde ik Rusland de overwinning niet.
Zweden vond ik ook supergaaf! Mega goeie animatie idd, en toffe combinatie met choreografie. Gewoon goed in elkaar gezet en leuk om te zien.

Overigens heeft Trijntje toch nog wel één prijs in de wacht gesleept: die van de slechts geklede artiest. http://www.nu.nl/mode/4063960/trijntje-oosterhuis-wint-award-slechtst-geklede-artiest-songfestival.html

Offline Becca.

• Global Moderator
  • De oppergod der oppergoden
  • I'm not b-o-s-s-y. I just have better i-d-e-a-s.
« Reactie #11 Gepost op: juni 11, 2015, 16:06:48 »
Ze had gewoon datgene wat ze aan had bij haar tweede repetitie aan moeten doen.
Het enige van Estland was dat de man wel een fout maakte met zingen bij de finale. Dat klonk niet lekker.
Het laatste wat ik merk
Is een hand over mijn haar
En dan ben je weer weg
Maar al is het donker
En zie ik je niet
Ik weet dat je me in de gaten houdt

Offline Chocolade-taartje

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Mama van Louise <3
« Reactie #12 Gepost op: juni 12, 2015, 03:28:15 »
Oh waren ze wel door naar de finale?  Want dat heb ik niet gezien 🙈
Those who are heartless, once cared too much.