Auteur Topic: hulp zoeken?  (gelezen 2604 keer)

Offline Dunja

• Newbie
  • Geslacht: Vrouw
hulp zoeken?
« Gepost op: juli 17, 2015, 19:18:57 »
Hallo, Ik ben net nieuw hier dus jullie kennen me niet. Dit is dan ook een van de redenen dat ik hier mijn verhaal durf te doen, en ik hoop dat jullie mij goed advies kunnen geven.

Ik woon mijn hele leven al bij mijn vader, mijn moeder ken ik niet. Nu gaat het al ongeveer 3 jaar heel slecht thuis. Ik ben pas 15 jaar en dus nog lang niet volwassen. Mijn vader en ik waren vroeger heel close, maar het lijkt alsof hij in een soort van midlife crisis terecht is gekomen. Hij is voortaan altijd weg, tot midden in de nacht. Vaak komt hij pas rond 5 uur 's nachts thuis zonder mij ook maar iets te laten weten. Ik zie hem bijna nooit meer en moet helemaal voor mezelf zorgen. De keren dat hij wel thuis is, kraakt hij me alleen maar af. Hij zegt dat ik niks voor school doe, terwijl ik vwo doe en ongelofelijk hard leer. Ik krijg vaak opmerkingen naar mijn hoofd gegooid over hoe ik eruit zie of dik zou zijn. Soms wordt hij agressief, en hij heeft dan ook een keer een mok met hete thee naar mijn hoofd gegooid. Ook hoor ik hem weleens met mijn familie praten en zeggen ze dingen als: "ik snap niet hoe ik het volhoudt met zo'n kind."

Hij is de laatste jaren zoveel met zichzelf bezig dat hij niet merkt dat het heel slecht met mij gaat. Ik heb heel erge last gehad van eetproblemen en die drang om niets te eten spookt nog altijd door mijn hoofd. Veel mensen in de omgeving maken zich zorgen om me en zien ook dat mijn vader is veranderd.
Ik heb vaak op het punt gestaan om voorgoed weg te lopen, maar ik weet ook dat dat niet de oplossing is. Nu heb ik een opvangcentrum gevonden waar ik naartoe zou kunnen. Is dat een goed idee, of zijn er betere opties? -Praten heb ik al met hem gedaan, maar hij liet heel duidelijk merken dat hij het allemaal niet belangrijk vindt.

Offline Becca.

• Global Moderator
  • De oppergod der oppergoden
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm not b-o-s-s-y. I just have better i-d-e-a-s.
Re: hulp zoeken?
« Reactie #1 Gepost op: juli 17, 2015, 22:02:10 »
Hoi Dunja. Dat is inderdaad een heel vervelende situatie waar je in zit. Rot dat praten tot nu toe niet geholpen heeft. Wat ik weet van opvang die ik ken, is dat dat vaak ook niet ideaal is, omdat je vaak in een groepje tieners terecht komt die elk hun eigen problemen meebrengen. Toch kan het zijn dat je je bij het huis dat je op het oog hebt een prettig gevoel hebt. Ik zou je zeker aanraden om niet ineens weg te lopen naar zo'n huis. Dat is voor alle partijen lastig om op in te springen. Ook is dat meteen een erg heftige stap, terwijl je misschien niet weet waar je terecht komt. Misschien kun je uit school een keer langsgaan en een gesprekje hebben met de leiding. Misschien kunnen zij je het best adviseren wat je kunt doen, zodat je ook weet wat je opties zijn.
Wil je er liever wel met je vader uit komen, omdat je vroeger wel een goede band had? Dan heeft het misschien nut om advies te vragen aan een gezinscoach. Zo iemand helpt in situaties zoals de jouwe, waarin zelf met elkaar praten niet lukt. Op Google vind je vanzelf hoe en wat. Deze mensen kun je als jongere gewoon benaderen, zonder dat je ergens aan vastzit.
Als laatst kun je misschien ook wel advies krijgen en je verhaal kwijt bij de kindertelefoon. Zij hebben een speciale lijn voor jongeren tussen de 13 en 18.
Ik hoop dat je je route vindt. Ik wil je alleen echt aanraden om niet halsoverdekop in een strijd ineens er vandoor te spurten. Veel succes vanuit hier.
Het laatste wat ik merk
Is een hand over mijn haar
En dan ben je weer weg
Maar al is het donker
En zie ik je niet
Ik weet dat je me in de gaten houdt

Offline Frankiez

• Newbie
Re: hulp zoeken?
« Reactie #2 Gepost op: juli 03, 2018, 06:41:38 »
I would like to know what content you brought from this knowledge forum.