Auteur Topic: Exacte wetenschappen? Ervaring?  (gelezen 2476 keer)

Offline Radioactive

• Magische Forummer
  • Geslacht: Vrouw
Exacte wetenschappen? Ervaring?
« Gepost op: september 21, 2015, 21:38:22 »
Hey, ik vroeg me af of hier iemand is die iets studeert in de richting van exacte wetenschappen (wiskunde, fysica, chemie, sterrenkunde?,...)

Ik vind die dingen echt ongelooflijk interessant maar ik kan er geen zak van en ik heb die vakken ook niet (meer) in mijn richting (ik doe iets kunstachtig).

Dus ik vroeg me af of er hier iemand was die dat gestudeerd had en wat jullie ervan vonden/vinden? Van welke richting kwam je? Viel het eerst tegen of was het meteen interessant, ..

Offline Cyanide

• Meest gewaardeerde Forummer
Re: Exacte wetenschappen? Ervaring?
« Reactie #1 Gepost op: september 24, 2015, 13:23:05 »
Heb je die vakken wel gehad op de middelbare school? Natuurkunde, scheikunde en zo, zodat je wel een basis hebt?

Ik doe nu ook iets heel anders dan de richting die ik eerst deed (ook meer wetenschappelijk nu ipv taal/creatief) en dat gaat top (ik heb nog nooit zulke hoge cijfers gehaald zelfs :P). Maar ik denk wel dat wat jij wil gaan doen nog exacter en wetenschappelijker is dan wat ik doe :x. Bij ons op school kan je ook extra les volgen als je meent dat je achterloopt in bijvoorbeeld scheikunde of wiskunde, daar heb ik erg veel aan gehad. Misschien kan dat ook wel bij de opleiding die jij wil gaan doen! Wil je naar de uni of hbo?

Zolang je het interessant bent en gemotiveerd bent (een doel er mee voor ogen hebt) denk ik dat het je best zal gaan lukken. ^^

Misschien kan je vast wat (studie)boeken over die onderwerpen doornemen om te kijken of je daar wat van snapt en het interessant vind.

Offline Radioactive

• Magische Forummer
Re: Exacte wetenschappen? Ervaring?
« Reactie #2 Gepost op: september 24, 2015, 21:25:13 »
Heb je die vakken wel gehad op de middelbare school? Natuurkunde, scheikunde en zo, zodat je wel een basis hebt?

Ik doe nu ook iets heel anders dan de richting die ik eerst deed (ook meer wetenschappelijk nu ipv taal/creatief) en dat gaat top (ik heb nog nooit zulke hoge cijfers gehaald zelfs :P). Maar ik denk wel dat wat jij wil gaan doen nog exacter en wetenschappelijker is dan wat ik doe :x. Bij ons op school kan je ook extra les volgen als je meent dat je achterloopt in bijvoorbeeld scheikunde of wiskunde, daar heb ik erg veel aan gehad. Misschien kan dat ook wel bij de opleiding die jij wil gaan doen! Wil je naar de uni of hbo?

Zolang je het interessant bent en gemotiveerd bent (een doel er mee voor ogen hebt) denk ik dat het je best zal gaan lukken. ^^

Misschien kan je vast wat (studie)boeken over die onderwerpen doornemen om te kijken of je daar wat van snapt en het interessant vind.

Ik doe publiciteit nu (en ik doe dat heel graag) en ik denk dat ik daar waarschijnlijk wel mee verder ga of toch iets kunstzinnig. Ik heb al amper wiskunde. Ik vind dingen zoals fysica en chemie heel boeiend, maar als het op de formuletjes aan komt kan ik er niks van. Ik weet ook ergens wel dat er geen enkele manier is waarop ik dat kan gaan doen, maar ik wou gewoon is weten wat de ervaringen waren :)

ik denk dat ik niet zo duidelijk was in mijn eerste bericht :)