Auteur Topic: Slaap jij naakt? De meeste Nederlanders niet  (gelezen 2886 keer)

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
  • Geslacht: Man
    • http://www.meidenhoekje.nl
Slaap jij naakt? De meeste Nederlanders niet
« Gepost op: oktober 16, 2015, 20:05:47 »

Hoewel deskundigen zeggen dat naakt slapen best gezond is, slapen verreweg de meeste mensen toch echt met ondergoed of nachtkleding aan. Dat blijkt uit onderzoek onder ruim 1000 Nederlanders.

Slaapt 20 procent van de mensen tussen de 46 en 65 jaar in hun blootje, bij jongeren tussen de 18 en 25 jaar is dat bij slechts 9 procent het geval. In de leeftijd van 26 tot 46 jaar slaapt 18 procent naakt. Verreweg een meerderheid slaapt dus liever 'gekleed'.

Het grootste deel van de jongeren (35 procent) slaapt bijvoorbeeld liever in zijn ondergoed. Bij ouderen is de pyjama of nachtjapon met 36 procent het populairst. Het onderzoek werd uitgevoerd door Noviodata in opdracht van beddengoedverkoper smulderstextiel.nl.

Mannen vaker naakt
Voor de enquête werden 1019 Nederlanders ondervraagd, van wie de helft mannen en de helft vrouwen. Ook tussen de geslachten blijkt verschil te zitten in bedkledij. Mannen dragen liever ondergoed (37 procent) en vrouwen liever een pyjama of nachtjapon (49 procent). Ook slapen mannen (22 procent) vaker naakt dan vrouwen (13 procent).

Het onderzoek werd voor het eerst uitgevoerd. We weten dus niet of mensen minder graag naakt liggen te maffen dan vroeger. Mogelijk kruipen mensen op een latere leeftijd sowieso wat makkelijker bloot in bed. Wel noemt een van de onderzoekers het opmerkelijk dat er sowieso weinig aan naaktslapen wordt gedaan.

Lekker in je blootje
Zonder kleren onder de wol gaan liggen zou volgens deskundigen zo z'n voordelen hebben.

Je lichaam zou sneller de lagere temperatuur krijgen die nodig is om goed te slapen.
    En omdat je het kouder krijgt in je blootje, verbrand je ook meer calorieën. Blootslapers zijn afvallers.
    Wat ook helpt voor de lijn: seks. Laat een slaappartij toevallig veel sneller uitmonden in een vrijpartij als je toch al naakt bij elkaar in bed ligt. Volgens Britse onderzoekers is naaktslapen daarom goed voor je relatie.
    Maar ook wie zonder seks tegen een partner aankruipt, is beter af bloot. Door naakt tegen elkaar aan te liggen, maak je beiden sneller het hormoon oxytocine aan. Dat zou goed zijn voor je bloeddruk en immuunsysteem.

RTL Nieuws
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

Offline Becca.

• Global Moderator
  • De oppergod der oppergoden
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm not b-o-s-s-y. I just have better i-d-e-a-s.
Re: Slaap jij naakt? De meeste Nederlanders niet
« Reactie #1 Gepost op: november 02, 2015, 17:55:01 »
Citaat
Mannen dragen liever ondergoed (37 procent) en vrouwen liever een pyjama of nachtjapon (49 procent).
Ja, dat vind ik ook niet zo gek. In beide gevallen heeft men denk ik graag de geslachtsdelen bedekt, alleen het slaapt totaal niet comfortabel in een bh.
Het laatste wat ik merk
Is een hand over mijn haar
En dan ben je weer weg
Maar al is het donker
En zie ik je niet
Ik weet dat je me in de gaten houdt

Offline Christinaxx

• Stalkende Forummer
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slaap jij naakt? De meeste Nederlanders niet
« Reactie #2 Gepost op: november 02, 2015, 18:21:01 »
Lijkt me niet fijn