Auteur Topic: Clairy's Fairy's  (gelezen 114 keer)

Offline ClairyFantast

• Newbie
  • Geslacht: Vrouw
  • Fantasy is je 6e zintuig.
    • Clairy Fantast's blog
Clairy's Fairy's
« Gepost op: augustus 20, 2017, 23:34:09 »
Hier vind je onder andere mijn verhalen.
als je ziet hoe mooi het leven is, is het te mooi om waar te zijn.

Offline ClairyFantast

• Newbie
    • Clairy Fantast's blog
Julia (deel 1)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 21, 2017, 12:25:43 »
Niemand luisterde blijkbaar. Naar mij dan hè. Maar Hidde... Ja hoor! "Hidde kan alle meisjes krijgen" "Ja, Hidde, díe heeft een sixpack en zit op Gymnasium!" Hidde dit, Hidde dat, Hidde zus, Hidde zo. Van de naam "Julia" nóóit gehoord. En áls, begint iedereen te zeggen wat ik allemaal niet kan, en Hidde wel. Hidde mijn jongere broer van 12. Het is verschrikkelijk. Ik vraag me af of een vroeger ook zo was. Toen Hidde nog níet op Volleybal, zwemmen, voetbal en kickboxen zat. Toen hij nog nie...

"JUUULIA! WAKKER WORDEN!" 'Huh?! wasissenaweer¡?!¿'. ik open mijn ogen. Meteen moet mijn mooie droom plaats maken voor Hiddes gezicht. 'Ik sta al op, hoor.', zeg ik. Langzaam schuif ik de deken van me af, en kom uit bed. 'Ik zou maar opschieten, als ik jou was. Mama is boos als je te laat komt hoor!', zegt Hidde. 'JUULIA! OPSCHIETEN!', klinkt opeens van beneden. Ik zucht. 'Jahaa! Ik kom al...!', roep ik terug. Hidde gaat naar beneden. Ik hoor ze beneden praten. '...Goed zo, Hidde...' '... Ga maar gauw naar school...' '...Je zus ook...' Snel kleed ik me aan. Rokje. Blousje. Sjaaltje. Ik ren de trap af. Mama staat in de keuken. 'Ik moet naar mijn werk. Kan jij Hidde van school afhalen als het regent?', vraagt ze aan mij. 'Waarom? Het is 6 straten verderop!', zeg ik. 'Nou, je mag best iets voor je lieve broertje doen, Julia.' , zegt mijn moeder. Voordat ik iets terug kan zeggen, is ze de deur uit. Ik eet nog een boterham, en stap dan op de fiets, naar school.

Offline ClairyFantast

• Newbie
    • Clairy Fantast's blog
Julia (deel 2)
« Reactie #2 Gepost op: augustus 24, 2017, 13:34:50 »
De regen spetterd op mijn bril. Ik trap hard door. Vandaag mag ik niet wéér te laat komen. Meneer Strandman zal niet blij zijn. De ene keer dat ik te laat schold hij me bijna uit voor de klas. Als David niet net z'n vinger had opgestoken... David, de leukste jongen van de school, had het toen voor háár opgenomen! Of deed hij dat bij alle meisjes? Maar in iedergeval za... In gedachten verzonken zie ik de auto die me kruist niet. Gaat hij voor of ik?! Met een klap rijdt de auto me aan. Alles gaat heel snel. Even zie ik sterretjes. Dan is mijn bewustzijn weg.

Ik hoor mensen praten. Ik versta er niets van.  Gaat het over mij? Ik open mijn ogen. Wit TL-licht doen ze weer sluiten. Waar ben ik? Wat is er gebeurdt? Dan komen de herinneringen weer boven. Het ongeluk. Ben ik dan nu in het ziekenhuis? Als een zuster de kamer inkomt, krijg ik antwoord op mijn vragen.. 'Ah... Ik zie dat je wakker bent.', zegt ze. Een beetje dom knik ik van ja. 'Je hebt een  flinke klap gehad, Julia. Ik ben Dionne. Je ouders komen straks langs. Hoe voel je je?' 'Ik heb een beetje hoofdpijn.', antwoordt ik suf. 'Ik breng wel een paracetamol met water.', zegt Dionne, en ze loopt de kamer uit.